logo

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی

توضیحات

اخیراً تکنولوژی سه بعدی در کفپوش‌های رزینی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. کفپوش اپوکسی سه بعدی به دلیل خلاقیت و جذابیت بصری بالا در مراکز خرید، سالن‌ها، دفاتر، خانه‌ها و آپارتمان‌ها بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. این طراحی آخرین مد در دنیای فانتزی کفپوش‌ها است.

کفپوش اپوکسی سه بعدی، مانند برچسب‌های وینیل که مستقیماً روی کف چسبیده می‌شود نیست. این نوع کفپوش با ایجاد خطای دید موجب ایجاد عمق می‌شود و در کنار ایجاد زیبایی بصری، از آسیب‌هایی که کف محیط را تهدید می‌کند جلوگیری می‌کند.
فرایند نصب کفپوش سه بعدی اپوکسی مانند کفپوش‌های اپوکسی ساده، بصورت لایه لایه اجرا می‌شود. با این تفاوت که بعد از اجرای پرایمر اپوکسی، تصویر انتخاب شده اعمال می‌شود.
در این مقاله مزایا و معایب کفپوش‌های سه بعدی،نحوه اجرا، قیمت کفپوش سه بعدی و… ارائه شده.

آموزش اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی

اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی شامل نصب یک لایه از پرایمر خودتراز و سپس اعمال تصویر دلخواه است.
در ادامه با روکش شفاف خوتراز اپوکسی یا پلی یورتان پوشش داده می‌شود.

و در نهایت لاک محافظ اپوکسی بر سطح کفپوش اعمال می شود.

برخلاف استیکرهای کف و کفپوش‌های وینیلی طرح دار، کفپوش سه بعدی اپوکسی امکان تخیل تصویری سه بعدی را ایجاد می‌کند. این کفپوش ها در برابر نفوذ مایعات و صدمات فیزیکی مقاوم هستند.

 نحوه اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی:

بهترین روش برای نصب کفپوش رزینی سه بعدی، استفاده از پارچه مِش (mesh) است.

این پارچه حالت مشبّکی دارد و برای چسباندن آن به کف، از متریال اپوکسی استفاده می‌شود.

در این روش بعد از زیر سازی و اعمال پرایمر، از یک رنگ روشن برای زیر تصویر استفاده می‌شود و سپس مِش توسط متریال اپوکسی به سطح چسبانده می‌شود.

بعد از آن لاک شفاف اعمال و در لایه آخر، برای محافظت کفپوش از خط و خش یک لاک محافظ نیز اجرا می‌شود.

مزیت استفاده از پارچه مِش به جای پوستر مشبک بودن آن است که به دلیل افزایش سطح تماس منجر به تقویت چسبندگی بین لایه‌ای کفپوش می‌شود. در مواردی که به جای پارچه‌ی مش از پوستر استفاده شده مشکلاتی مانند جمع شدن هوا زیر پوستر و همچنین جدایش کامل پوستر از لایه‌های کفپوش  سه بعدی مشاهده شده است.

نکته مهم در نصب کفپوش سه بعدی اپوکسی، توجه به حساسیت و عدم تحمل کوچکترین خطا در نصب آن است. پس پیشنهاد می‌شود هم برای خرید متریال کفپوش سه بعدی اپوکسی و هم برای اجرای آن، از تأمین کننده و مجری حرفه‌ای کمک بگیرید.

چنانچه نصب کفپوش سه بعدی اپوکسی به درستی و توسط نیروی ماهر انجام نشود در فاصله زمانی بسیار کوتاهی از نصبِ آن، دچار جدایش از کف، تغییر رنگ، تاول زدن و ترک خوردن خواهد شد.

با توجه به استفاده از طراحی در زیرلایه امکان ترمیم موضعی کفپوش وجود ندارد و پس از ترمیمِ زیرسازی، کفپوش مجدداً نصب خواهد شد که علاوه بر هزینه بر بودن مشکلات ناشی از عدم امکان استفاده از فضا تا اتمام فرایند ترمیم را نیز در پی خواهد داشت.

مزایا و معایب کفپوش‌های سه بعدی:

از مزایای کفپوش‌های سه بعدی رزینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

زیبایی بصری:

مهم‌ترین مزیت کفپوش سه بعدی اپوکسی، زیبایی بصری خیره‌کننده است. علاوه بر ظاهر زرق و برق‌دار، می‌تواند با توجه به کیفیت زیبایی شناختی منحصر به فرد، بسیاری از مشکلات داخلی اتاق را حل کند. با انتخاب مناسب طرح، رنگ و الگوی کفپوش سه بعدی می‌توان فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه داد. این محصول می‌تواند به تحقق بخشیدن به تخیل بی نهایت طراح کمک کند و چشم‌ها را بی نهایت جذب کند.

 

 

استحکام بالا:

از دیگر مزایای کفپوش اپوکسی سه بعدی کفپوش رزینی برپایه‌ی اپوکسی تقریباً غیر قابل نفوذ و بسیار مقاوم در برابر اسید، کلر و مواد دیگر مانند سفید کننده‌ها و پاک کننده‌های روزانه است. به همین دلیل، این کفپوش ها (اپوکسی سه بعدی) برای بخش‌های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. با نصب صحیح کفپوش اپوکسی ، می‌توان حداقل 15 سال بدون تغییر رنگ از آن استفاده نمود.

با استفاده از روکش پلی یورتان خراش و سایش در برابر تردد بالا کاهش می‌یابد و کفپوش سه بعدی را برای استفاده در مراکز تجاری با ترافیک رفت و آمد بالا مناسب می‌کند.

با استفاده از لاک نهایی 401E  بساپلیمر می‌توان یک کفپوش ضد آتش داشت که در ایمنی ساختمان سهم بسزایی خواهد داشت.

 

نگهداری و نظافت آسان:

عدم وجود درز و ترک در کنار غیرجاذب بودن سطح کفپوش اپوکسی سه بعدی ، این کفپوش‌ها را به محصولاتی مقاوم در برابر هرگونه آلودگی تبدیل کرده است و باعث عدم نیاز به اختصاص دادن زمان زیاد برای نظافت کف می‌شود.

بدون درز و ترک بودن و همچنین ضد آب بودن این کفپوش، استفاده از آن را برای حمام یا سرویس بهداشتی که همواره مرطوب و خیس است مناسب می‌کند.

 

معایب کفپوش سه بعدی

بطور کلی می‌توان معایب کفپوش رزینی سه بعدی را شامل موارد زیر دانست:

• نصب حساس و دشوار
• هزینه بیشتر نسبت به کفپوش اپوکسی ساده
• نصب طولانی مدت 3 تا 7 روزه

قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی

هزینه کفپوش‌های اپوکسی سه بعدی، به عوامل زیادی بستگی دارد: بستر و زیرآیند کفپوش سه بعدی، متراژ، نوع متریال، طرح انتخابی، دوام و طول عمر و… همگی در قیمت انواع کفپوش سه بعدی اپوکسی تأثیر دارد.

بطور کلی به دلیل دوام بالای کفپوش‌های سه بعدی، نظافت و نگهداری آسان و کم هزینه و همچنین ترمیم آسان، می‌توان گفت استفاده از این کفپوش به صرفه خواهد بود.

توجه داشته باشید ممکن است در اثر ترافیک بالا کفپوش کمی فرسوده شود. در این صورت با کمی سمباده و اعمال مجدد روکش یا لاک محافظ، کفپوش شما مثل روز اول خواهد شد و نیازی به برداشتن و ترمیم کل سطح کفپوش نخواهد بود به همین دلیل ترمیم سطح کفپوش سه بعدی بالا نخواهد بود.

برای اطلاع از قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی، خرید و ثبت سفارش کفپوش سه بعدی اپوکسی، می‌توانید با بساپلیمر تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کفپوش اپوکسی سه بعدی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

تماس با کارشناس