logo

کفپوش کارگاه صنعتی| اپوکسی

کفپوش کارگاه صنعتی

چه در هنگام انتقال به یک کارگاه جدید و چه در زمان نوسازی و طراحی مجدد کارگاه فعلی، انتخاب و اجرای کفپوش جزء مهم‌ترین مسائل تجهیز کارگاه خواهد بود. فرقی ندارد کارگاه چه کاربری داشته باشد (کارگاه تولیدی، کارگاه صنعتی، کارگاه‌های آموزشی، کارگاه طلاسازی و…) کفپوش کارگاهی باید مزایا و ویژگی‌های خاصی داشته باشد. در این مقاله در خصوص انتخاب کفپوش مناسب کارگاه‌ها و مزایای کفپوش اپوکسی کارگاهی توضیحات لازم ارائه شده است.

کفپوش کارگاهی

صرف نظر از کاربرد دقیق کارگاه صنعتی مورد نظر، کفپوش کارگاهی باید مقاومت مکانیکی بالا برای محافظت در برابر ضربه‌ی بارهای سنگین، سایش در اثر تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین (گاری، لیفتراک و …)، حفظ طول عمر بالا و مقاومت فشاری دارا بوده و از سوی دیگر مقاومت شیمیایی کافی در برابر ریزش مواد شیمیایی، روغن‌ها و روانکارها و …  را دارا باشد. کفپوش کارگاهی بایستی ایمنی کارکنان کارگاه صنعتی مذکور را حفظ نموده و در صورت نیاز در انواع ضد لغزش به کار گرفته شود.

امکان نظافت آسان، ایجاد علائم راهنما و ایمنی بر سطح کفپوش کارگاه نیز از امتیازات مهمی است که در ایجاد فضای امن و حرفه‌ای برای پرسنل کارگاه بسیار موثر است. نکته‌ی مهم آخر که بسیار حائز اهمیت است مقرون به صرفه بودن کفپوش و عدم تحمیل هزینه‌های سنگین به کارگاه صنعتی در زمان تجهیز کارگاه می‌باشد.

معمولاً کف کارگاه‌ها بتنی هستند، ولی باید بدانید بتن به تنهایی صرفاً پایه خوبی برای کف کارگاه شماست و برای بالا بردن کاربرد و طول عمر کف کارگاه، بهتر است کفپوش اپوکسی روی آن اجرا شود. کف بتنی ساده رنگ شده اجازه می‌دهد روغن یا سایر سیالات به داخل بتن نفوذ کنند. اگر کف شروع به جذب مایعات کند، ممکن است لغزنده شود و خطرات ایمنی جدی برای پرسنل کارگاه ایجاد کند.

از سوی دیگر نظافت و تمیز کردن کفپوش بتنی نیز بسیار مشکل خواهد بود. از دیگر مشکلات سطح بتنی کارگاه‌ها، ترک خوردن، ناهمواری سطح و بوجود آمدن گرد و غبار زیاد در محیط در اثر سایش سطح بتن است که کاربری محیط را محدود می سازد.

کفپوش اپوکسی کارگاه

اعمال کفپوش اپوکسی یا حتی پوشش کف بر سطح بتن کارگاه صنعتی، در درجه اول بتن را آب بند نموده و در صورت ریزش مایعات و مواد شیمیایی از نفوذ آن‌ها درون بتن جلوگیری می‌نماید.

افزون بر این کفپوش اپوکسی از بتن در برابر ضربه‌های احتمالی ناشی از سقوط اجسام، سایش ناشی از تردد وسایل و افراد و ایجاد گرد و غبار ناشی از آن در فضای کارگاه صنعتی محافظت می‌نماید. نظافت آسان و جلوگیری از لک شدن بتن، امکان ایجاد علائم راهنمایی بر سطح کفپوش اپوکسی نیز همگی از مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی در انواع کارگاه صنعتی است.

 

مزایای کفپوش اپوکسی برای کارگاه

استفاده از کفپوش رزینی اپوکسی در کارگاه‌ها مزایای مختلفی دارد که در این قسمت به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده:

• مقاومت در برابر سایش و ضربه؛
• مقاومت فشاری بالا؛
• مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی، اسیدها، مواد سوزاننده، حلال‌ها و لکه‌ها؛
• ضد لغزش و افزایش ایمنی؛
• ضد آب؛
• چسبندگی محکم به سطوح بتنی؛
• گزینه‌های ترمیم ترک و روکش بتن؛
• عدم انتشار پس از پخت کامل؛
• تمیز کردن و نگهداری آسان؛
• دوام و طول عمر بالا؛
• زیبایی بصری؛
• قابل اجرا در طیف گسترده ای از رنگ ها، (می‌توانید کفپوش خود را را با برند تجاری خود یا رنگ محیط مطابقت دهید)؛
• امکان ایجاد خط کشی؛
• منعکس کننده‌ی نور (بنابراین منطقه کار را برای کارکنان و بازدیدکنندگان به طور یکسان بهبود می‌بخشد).

 

همچنین بخوانید: 

نحوه نصب کفپوش اپوکسی

 

workshopepoxyflooring min 2

 

سیستم کفپوش اپوکسی مناسب برای کارگاه بساپلیمر ، با مقاومت سایشی، مکانیکی و شیمیایی بالا طول عمر بالایی دارد و از تعمیرات وقت گیر که موجب ایجاد اختلال در ساعات کاری می‌شود جلوگیری می‌کند، به راحتی تمیز می‌شود و ضد لغزش بودن آن همچنین از لغزیدن یا سقوط کارکنان جلوگیری می‌کند.

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =

تماس با کارشناس