logo

نقش کفپوش در طراحی و دکوراسیون داخلی

نقش کفپوش در طراحی و دکوراسیون داخلی

امروزه اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی محل کار و محل زندگی بیش از گذشته احساس می‌شود و این امر باعث شده تا زیبایی بصری و ترکیب‌بندی درست رنگ‌ها در کنار کیفیت، دوام، طول عمر و صرفه اقتصادی نقش مهمی در انتخاب کفپوش رزینی داشته باشند. در این مقاله نقش کفپوش در طراحی و دکوراسیون داخلی و عوامل مؤثر در انتخاب کفپوش بررسی شده است.

‌ ‌

نقش کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی

کف محل کار و محل زندگی به طور مستقیم بر زیبایی محیط، المان‌های استفاده شده در فضا و نور تأثیر می‌گذارد.

کفپوش‌های رزینی (کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی‌یورتان و کفپوش MMA) با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، تنوع در رنگ بندی و امکان اجرا در طرح‌های مختلف، محبوبیت ویژه‌ای در میان طراحان داخلی پیدا کرده‌اند.

از کفپوش‌های رزینی می‌توان در کاربری‌ها و مکان‌های مختلفی همچون پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها، دفاتر اداری-تجاری و منازل مسکونی استفاده کرد. کفپوش‌های رزینی محدودیتی برای انتخاب سبک طراحی داخلی فضا ایجاد نمی‌کنند و متناسب با مدرن یا سنتی بودن محیط می‌توان آن‌ها را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و اجرا کرد.

در ادامه به بررسی نقش کفپوش تزئیناتی رزینی مخصوصاً کفپوش اپوکسی در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

1.انعطاف پذیری در طرح کفپوش اپوکسی

در انتخاب طرح، رنگ و بافت کفپوش اپوکسی هیچ محدودیتی وجود ندارد، مگر اینکه تصورات شما محدود باشد!

نقش کفپوش در طراحی و دکوراسیون داخلی: کفپوش‌های اپوکسی می‌توانند بصورت کاملاً صاف و صیقلی اجرا شوند و تصاویر را همچون آینه منعکس کنند.

حتی اگر در فضاهای تجاری با کاربری مخصوص بخواهید سطحی زبر مانند آسفالت داشته باشید، می‌توانید از کفپوش‌های رزینی سیلیس پاش شده استفاده کنید.

bicycle store
کفپوش رزینی طرح آسفالت, در طراحی داخلی فروشگاه دوچرخه

کفپوش‌های متالیک ابر و باد و کفپوش اپوکسی سه بعدی نسل جدیدی از کفپوش‌های اپوکسی با کاربری تزئیناتی هستند و معمولاً از آن‌ها در طراحی داخلی دفاتر اداری و منازل مسکونی استفاده می‌شود.

کفپوش اپوکسی به دلیل یکپارچه و بدون درز بودن گزینه مناسبی برای اجرای سبک مینیمال و بزرگتر نشان دادن فضا هستند. برای محیط‌هایی مانند شهربازی‌ها و ورزشگاه‌ها می‌توان بدون تغییر در نوع متریال و پارتیشن‌بندی، تنها با تغییر رنگ و طرح کفپوش فضاهای مختلف را از هم جدا کرد.

در پروژه‌های بازسازی که سبک طراحی داخلی فضا سنتی است (مانند مساجد و خانه‌های قدیمی)، می‌توان با صرف هزینه و وقت کمتر، کفپوش‌های با طراحی کاملاً سنتی، یکپارچه و با دوام اجرا کرد.

در صورت استفاده از مصالح سنتی در سازه‌های قدیمی، بار اضافی به سازه وارد می‌شود. بنابراین، از نظر مهندسی عمران و شهرسازی سبک سازی سازه در پروژه‌های مرمت و بازسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کفپوش‌های اپوکسی روشن و صیقلی، نور را بهتر و بیشتر منعکس می‌کنند، به همین دلیل فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند. در صورتی که نور فضای مورد نظر کم است ویژگی‌های انعکاسی کفپوش می‌تواند با روشن‌تر نشان دادن فضا، در هزینه‌های روشنایی صرفه جویی کند.

بیشتر:

کفپوش منازل مسکونی

2.رنگ‌های متنوع دکوراسیون داخلی

نقش کفپوش در طراحی و دکوراسیون داخلی: گذشته از الگوها و بافت‌های موجود در کفپوش اپوکسی (طرح کالرفیلک، ابرو باد، طرح سنگ و…)، هیچ چیز با رنگ‌ها قابل مقایسه نیست.

کفپوش اپوکسی را می‌توان تقریباً در هر رنگی که فکرش را بکنید، از جمله رنگ‌های خنثی، رنگ‌های تیره و رنگ‌های ثانویه تولید و اجرا کرد. برای ایجاد طرح‌های رنگی مکمل می‌توان از چند رنگ در یک طراحی کفپوش واحد استفاده کرد.

فرقی نمی‌کند که به دنبال ایجاد ترکیباتی با کنتراست بالا و رنگ‌های اشباع شده یا حتی کف سفید خالص باشید، کفپوش اپوکسی می‌تواند این نیازها را برآورده کند. این طیف وسیع از رنگ‌ها و طرح‌ها در کفپوش‌های رزینی به شدت بر دنیای طراحی داخلی تأثیر گذاشته است.

از کفپوش‌های اپوکسی به دلیل مقاومت شیمیایی، استحکام و دوام بالا در گذشته بیشتر برای مصارف صنعتی استفاده می‌شد. اما با گذشت زمان و افزایش ویژگی‌های ظاهری، طرح‌ها و رنگبندی‌ها کفپوش رزینی توانست نیازهای مختلف بخش طراحی و دکوراسیون داخلی را برطرف کند و تبدیل به کفپوش محبوب برای مصارف مسکونی، اداری، تجاری و تزئیناتی شود.

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

تماس با کارشناس