logo

کفپوش اپوکسی آزمایشگاهی

کفپوش اپوکسی آزمایشگاهی

آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، بانک خون‌ها، آزمایشگاه‌های پاتولوژی تشریحی و میکروبیولوژی، اتاق تمیز و یا شرکت‌هایی که به تحقیق و توسعه اختصاص یافته‌اند برای فضای آزمایشگاهی خود، به کفپوشی نیاز دارند که پاسخ‌گوی نیازهای حساس این کاربری‌باشد. از آنجایی که امروزه آزمایشگاه‌ها به سمت افزایش اتوماسیون، فناوری‌های تشخیصی جدید و آسیب‌شناسی ژنتیکی پیش می‌روند، کفپوش این مکان‌ها با کارایی بالا به طور فزاینده‌ای برای حمایت از تلاش‌های حیاتی آن‌ها و تضمین محیطی عاری از آلودگی ضروری است. از آنجایی که حتی ذرات کوچک می‌توانند بر فرآیندهای تولید و آزمایش تأثیر منفی داشته باشند، کفپوش اپوکسی آزمایشگاهی با خاصیت آنتی باکتریال، آنتی استاتیک و مقاومت شیمیایی بالا بهترین گزینه برای این کاربری هستند.

جهت آشنایی بیشتر درخصوص “ویژگی‌های لازم کفپوش مناسب برای آزمایشگاه و ویژگی‌های کفپوش اپوکسی آزمایشگاهی بساپلیمر” تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

کفپوش مناسب آزمایشگاه

همانطور که از کارکنان آزمایشگاه‌ها انتظار می‌رود دقت، خلاقیت و انعطاف پذیری بالا داشته باشند، تأسیسات و تجهیزات آزمایشگاهی نیز باید با کاربری آزمایشگاه انطباق داشته و امکانات مناسب برای این کاربری را فراهم نمایند.

جذابیت بصری، دوام بالا، نظافت آسان، مقاومت شیمیایی، آنتی باکتریال بودن، یکپارچگی و… ویژگی‌های اصلی مورد انتظار از کفپوش مناسب برای آزمایشگاه است. اما کفپوش آزمایشگاهی بساپلیمر، نه تنها الزامات بهداشتی و فنی اولیه را رعایت می‌کند، بلکه از آن هم فراتر می‌رود.

ساختار آنتی باکتریال این کفپوش، مانع از رشد باکتری و میکروب‌هایی می‌شود که بر نتایج آزمایش مؤثر خواهند بود. همچنین به دلیل یکپارچگی سطح کفپوش و عدم وجود درز از یک سو و حذف زوایای نود درجه در محل اتصال کفپوش به دیوار، با حذف هر گونه شکاف یا درزی که فضایی برای تجمع آلودگی، گرد و غبار و قارچ و کپک فراهم می‌کند، محیطی امن، بهداشتی و ایزوله برای آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های تمیز فراهم می‌سازد.

کفپوش مناسب آزمایشگاه باید در برابر تردد بالای افراد، سایش و خراش مقاوم باشد. امکان نظافت آسان کفپوش و مقاومت آن در برابر لکه از مزایای دیگر آن است. همین امر نیز موجب دوام بالای این کفپوش آزمایشگاهی می‌شود.

فضای آزمایشگاهی باید حس آرامش را برای کارکنان ایجاد کند. کفپوش اپوکسی بساپلیمر، با امکان اجرا در رنگ و طرح‌های متنوع، محیطی جذاب، آرام و متناسب با دکوراسیون داخلی آزمایشگاه ایجاد می‌کند و همچنین کفپوش اپوکسی ضد لغزش از حوادث حین کار کارکنان و اتفاقات ناگوار مشابه جلوگیری می‌کند.

مقاومت شیمیایی مناسب کفپوش اپوکسی بساپلیمر امکان استفاده از مواد ضدعفونی کننده سطوح را فراهم نموده و همچنین در صورت ریزش مواد شیمیایی مانند اسیدها یا بازها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقاومت شیمیایی کفپوش اپوکسی کلیک کنید: محصولات کفپوش اپوکسی بساپلیمر

عدم وجود درز، یکپارچگی کف تا دیوار، نفوذ ناپذیری، آب بند بودن، مقاومت سایشی بالای کفپوش اپوکسی و مقاومت شیمیایی آن همگی منجر به سهولت نظافت و نگهداری آسان این کفپوش آزمایشگاهی و کاهش قابل توجه هزینه‌های تعمیرات و نگهداری ساختمان خواهد شد.

 

ویژگی‌های کفپوش اپوکسی آزمایشگاه

ویژگی‌هایی که کفپوش‌های اپوکسی با قابلیت اجرا در آزمایشگاه‌ها را دارند، به شرح زیر است:

1. مقاومت فوق العاده در برابر مواد شیمیایی، حلال‌ها و اسید
2. مقاومت بالا در برابر سایش و خراش
3. ضد لغزش و ایمن
4. آنتی استاتیک و حفظ ایمنی بخش‌هایی که دارای تجهیزات الکترونیکی است
5. رعایت استانداردهای GMP

6 رنگ بندی و طرح‌های متنوع

کفپوش آزمایشگاه
کفپوش اپوکسی آزمایشگاه

‍‌

کاربردهای کفپوش اپوکسی آزمایشگاهی

پوشش اپوکسی آزمایشگاهی بساپلیمر، امکان اجرا در کاربری‌های متنوع را داراست. ازجمله:

1. آزمایشگاه‌های مرطوب یا فضاهای آزمایشگاهی خشک
2. آزمایشگاه‌های علوم زیستی یا شیمی
3. اتاق کنترل کیفیت و مناطق تست
4. اتاق‌های کارآزمایی بالینی
5. اتاق‌های تمیز
6. آزمایشگاه‌های توسعه فرآیند
7. اتاق‌های ایزوله یا نگهداری و…

 

همچنین پیشنهاد می‌شود، ⇐ پروژه‌های کفپوش آزمایشگاهی اجرا شده با متریال بساپلیمر را مشاهده کنید.

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفده =

تماس با کارشناس