logo

کفپوش داروسازی| اپوکسی

کفپوش داروسازی| اپوکسی

توضیحات

کفپوش داروسازی: کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی باید از جنسی باشد که بتواند شرایط سالم و بهداشتی را در محیط کارخانه حفظ کند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات کفپوش مناسب برای داروخانه‌ها، مقاومت آن در برابر اسیدها و قلیایی‌ها است. همچنین داشتن سطحی صاف و غیر لغزنده برای جلوگیری از سقوط و لغزش کارکنان داروسازی از دیگر عوامل حائز اهمیت کفپوش مناسب داروسازی‌ها است. بهترین نوع کفپوش برای داروسازی‌ها و ویژگی‌های آن در این صفحه ارائه شده است.

 

کفپوش اپوکسی داروسازی

کفپوش بخش‌های مختلف داروسازی از جمله: کفپوش اتاق تمیز، خطوط فرایندی، آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه و… نه تنها به مقاومت شیمیایی بالا و خاصیت ضد الکتریسیته ساکن نیازمندند، بلکه بایستی تا درجه بالایی استریل باشند. مقاومت در برابر خوردگی، ضد آب بودن، خاصیت آنتی باکتریالی، عایق حرارتی و صوتی بودن نیز از دیگر ویژگی‌های لازم برای کفپوش دارویی است.

کفپوش اپوکسی داروسازی یکی از متداول و بهترین انواع کفپوش برای بخش‌های مختلف است. این نوع کفپوش به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون: مقاومت در برابر خوردگی، آب و عفونت، ایده آل برای محیط‌هایی است که نیاز به رعایت موارد بهداشتی دارند.

کفپوش اپوکسی معمولاً در رنگ‌های مختلف و با ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شود. این نوع کفپوش باعث کاهش نفوذپذیری مایعات و مواد شیمیایی مختلف می‌شود و در نتیجه باعث جلوگیری از احتمال انتشار ویروس‌ها و باکتری‌ها در محیط داروسازی خواهد شد.

کفپوش بهداشتی و دارویی بساپلیمر فاقد نواحی اتصال است، در نتیجه ترک ها و شکاف‌ها که محلی برای تجمع گرد و غبار می باشند، از سیستم حذف شده و سهولت در نظافت ایجاد می‌شود و همچنین در مقابل تنوع زیاد مواد شیمیایی که در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرند، مقاوم هستند و در گستره وسیعی از درجه حرارت کارایی دارد.

مزایای کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی:

علاوه بر کفپوش اپوکسی، از انواع کفپوش رزینی (اپوکسی، پلی یورتان وآکریلات) نیز می‌توان برای بخش‌های مختلف داروسازی استفاده کرد. از جمله مزایای این کفپوش‌ها شامل:

• یکپارچه و بدون درز،
• آنتی استاتیک
• ضد لغزش
• استریل، عاری از گرد و غبار، ضد لک
• سهولت نظافت و نگهداری
• مقاومت شیمیایی بالا
• تضمین حداقل اختلال و کمترین زمان تعطیل کردن محل برای نصب و اجرای کفپوش با سرعت خشک شدن بالا
• سطح پایدار و مقاوم در برابر سایش

لازم به ذکر است مطابق با راهنمای دستورالعمل تأسیس، بهره برداری و بازرسی ازکارخانه های ملزومات دارویی که توسط سازمان غذا و دارو منتشر شده است، استفاده از کفپوش رزینی در تمامی بخش های تولید اجباری می‌باشد.

بیشتر بدانید:

کفپوش اپوکسی

کفپوش پلی یورتان

 ‌

نصب کفپوش داروسازی

نصب کفپوش اپوکسی برای داروسازی‌ها نیاز به تخصص و دانش فنی دارد و باید توسط کارشناسان ماهر انجام شود. همچنین، پس از نصب کفپوش اپوکسی، باید به صورت دوره‌ای آن را تعمیر و نگهداری کنید تا ماندگاری و عمر طولانی آن حفظ شود.

⇐ راهنمای نظافت کفپوش‌ها

برخی از پروژه‌های کفپوش داروسازی اجرا شده توسط متریال بساپلیمر:

Pharmacy flooring3

کفپوش اپوکسی
داروسازی اهدا دارو

Pharmacy flooring

کفپوش آکریلات
داروسازی مینو

Pharmacy flooring2

کفپوش پلی یورتان
داروسازی خورشید کادوس

کفپوش اتاق توزین کارخانه‌ی داروسازی

هر کارخانه تولید دارویی دارای منطقه‌ای است که در آن مواد اولیه را توزین و به ظروف تمیز منتقل می‌کنند. این منطقه شامل نام‌های مختلف، از جمله توزین، اتاق توزین، توزین مرکزی، دارویی، محل توزیع، تقسیم بندی (قسمت به قسمت) و بخش می‌شود.

اتاق توزین از سه بخش تشکیل شده است:

1- محل استقرار مواد اولیه

2- اتاق توزین

3- محل فرایند تحویل توزین به تولید

مطابق با دستورالعمل تأسیس، بهره برداری و بازرسی ازکارخانه‌های ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو، کفپوش داروسازی مورد استفاده در اتاق توزین در کارخانجات دارویی به شرح ذیل باید طراحی و ساخته شود:

⦁ كفپوش بايد كاملاً مقاوم و نفوذ ناپذير، ضد اسيد (مانند کفپوش اپوکسی)، صاف و بدون خلل و فرج ، ترك و شيار باشد.

⦁ قابل شستشو و دارای شيب كافی به سمت مسير فاضلاب باشد، تا از تجمع آب در سطح كف سالن توليد جلوگيری شود.

⦁ زاويه بين كفپوش و ديوار بايد دارای انحنا باشند.

در یک مطالعه‌ی موردی نوع کفپوش و مراحل نصب و اجرای کفپوش رزینی مورد استفاده در اتاق توزین یکی از داروسازی‌های تهران مورد بررسی قرار گرفته‌:

شرح نیاز داروسازی: بنا به درخواست مدیریت فنی داروسازی، اتاق توزین به دلیل تردد بالای افراد و تجهیزات، نیازمند کفپوشی با مقاومت سایشی بالا و در عین حال با سرعت نصب و اجرای بالای کفپوش بود، چراکه به دلیل اهمیت سالن توزین در فرایند تولید دارو، در این کارخانه امکان توقف خط تولید وجود نداشت و لاجرم عملیات نصب بایستی در تعطیلات آخر هفته تکمیل می‌شد.

مشخصات کفپوش سالن توزین داروسازی:

متراژ: 400 مترمربع
زیرآیند: بتن
ملاحظات کفپوش مورد نیاز: مقاومت سایشی بالا/ سرعت نصب بالای کفپوش
نوع کفپوش رزینی انتخابی: کفپوش آکریلات یا کفپوش MMA

سیستم کفپوش رزینی طراحی شده برای این کاربری، کفپوش رزینی بر پایه رزین متیل متاکریلات (کفپوش MMA) به دلیل سرعت پخت بسیار بالای آن در کنار مقاومت سایشی مناسب آن بود.

کفپوش‌‌های MMA به دلیل سرعت پخت و پلیمریزاسیون بسیار بالا تنها دو ساعت پس از پایان عملیات اجرای کفپوش قابلیت بهره برداری دارند. کفپوش MMA مورد استفاده در این اتاق توزین متشکل از سه لایه‌ی اصلی پرایمر، میانی (با طرح فلیک- Flake Design) و روکش محافظ بود.

 ‌

download 5
شماتیک کفپوش MMA اجرا شده در اتاق توزین داروسازی

برای مشاهده این پروژه و پروژه‌های بیشتر و جزئیات هریک کلیک کنید:

گالری پروژه‌های کفپوش بهداشتی دارویی

همچنین بخوانید:

 کفپوش بیمارستانی و مراکز درمانی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کفپوش داروسازی| اپوکسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

تماس با کارشناس