logo

کفپوش ورزشی پلی یورتان

کفپوش ورزشی پلی یورتان

در اماکن ورزشی نیاز به کفپوشی یکپارچه، انعطاف پذیر و با کیفیت است. کفپوش ورزشی باید مقاومت لازم در مقابل نیرو ضربه، اصطکاک، خط و خش و همچنین اشعه UV خورشید در فضای باز را داشته باشد. کفپوش ورزشی پلی یورتان، یکپارچه، بدون درز و در رنگ‌های مختلف، با مقاومت لازم و انعطاف پذیری بالا قابل اجرا است. انعطاف پذیری بالای کفپوش پلی یورتان (پلی اورتان) همچنین باعث میشود احتمال صدمه دیدن ورزشکاران نیز به حداقل برسد.

در این مقاله مزایای استفاده از کفپوش ورزشی پلی یورتان، اجرا و هزینه آن بطور کامل ارائه شده است.

کفپوش پلی یورتان سالن ورزشی

فضای سالن ورزشی باید در کنار زیبایی، دارای استانداردهای ضد باکتری و قارچ، شست‌وشوی راحت، مقاومت در برابر ضربه، انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی بالا، امکان خط‌کشی، مناسب فعالیت‌های ورزشی برای ورزشکاران و… باشد.

ضخامت کفپوش پلی یورتان، باتوجه به نوع کاربری و هزینه در نظر گرفته شده می‌تواند متفاوت باشد.

کفپوش ورزشی باتوجه به کاربری‌های مختلف و استانداردهای جهانی، مشخصات معینی باید داشته باشد.

ضخامت کفپوش و مشخصات فنی بر اساس الزامات و استانداردها مطابق با راحتی و ایمنی برای ورزشکاران است.

مهم‌ترین فاکتورهایی که در کفپوش ورزشی باید رعایت شوند به شرح زیر است:

• ایمنی
• جذب ضربه
• اصطکاک سطح کفپوش ورزشی
• ضد حریق
• مسطح و هموار بودن
• مقاومت در برابر ضربه
• مقاومت در برابر بار چرخشی
• کنترل کیفیت کارخانه و…

همه‌ی این موارد در کاربری‌های مختلف متفاوت است و متقابلاً در ضخامت کفپوش تاثیر گذار است. باتوجه به فاکتور های ذکر شده، کفپوش پلی یورتان بهترین انتخاب برای سالن و زمین‌ ورزشی است.

اما در برخی از کاربری‌ها به منظور پایین آوردن هزینه اجرای کفپوش ورزشی، می‌توان از کفپوش اپوکسی نیز استفاده کرد. کفپوش اپوکسی هم از نظر بهداشتی و هم برای خط کشی مناسب است و بااینکه انعطاف و جذب نیرو کفپوش پلی یورتان را ندارد ولی باز هم از سایر کفپوش‎ها ایمنی بالاتری دارد.

از ویژگی‌های دیگر این نوع کفپوش، قابلیت اجرا روی همه نوع سطح (سنگی، فلزی، سرامیکی، موزاییکی، بتن و…) را دارد.

کفپوش ورزشی پلی یورتان، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، امکان تولید و اجرا با سطحی براق، جذاب و یکپارچه دارد و همچنین خط کشی روی کفپوش امکان پذیر است.

خاصیت آنتی باکتریال بودن کفپوش ورزشی نیز، باعث عدم جذب میکروب یا باکتری می‌شود.

کفپوش پلی یورتان، قابلیت ترمیم و تعمیر، نصب و اجرای آسان دارد و باتوجه به تهیه بهینه مواد اولیه، موجب کاهش دورریزهای پلیمری و کم شدن هزینه اجرا میشود.

usport min

کاربرد کفپوش پلی یورتان ورزشی

• سالن‌های ورزشی سرپوشیده
• زمین ورزشی سر باز
• زمین بازی کودکان
• کفپوش ورزشگاه‌ها
• کفپوش ورزشی باشگاه‌های ورزشی (بدنسازی و…)
• مسیر دوچرخه
• پیست دو و میدانی و…

اجرای کفپوش ورزشی پلی یورتان

اگرچه مراحل نصب کفپوش پلی یورتان ار نظر کلیات مشابه با کفپوش اپوکسی و سایر انواع کفپوش رزینی است، اما روش اجرای کفپوش پلی یورتان، با اجرای کفپوش اپوکسی تفاوت اندکی دارد.

از مهم‌ترین تفاوت‌های کفپوش پلی یورتان، حساسیت بسیار بالا نسبت به حضور رطوبت در محیط است. در صورتیکه در زمان نصب کفپوش محیط مرطوب باشد به دلیل وقوع واکنش شیمیایی، کفپوش پلی یورتان بصورت فوم درآمده و ظاهر نامناسبی پیدا می‌کند.

همچنین رعایت نسبت اختلاط در کفپوش پلی یورتان نسبت به سایر انواع کفپوش رزینی مانند کفپوش اپوکسی بسیار حساس‌تر است و در صورت عدم رعایت دقیق نسبت اختلاط مشکلات جدی بروز می‌کند که هزینه‌های سنگینی را در بر خواهد داشت.

کفپوش پلی یورتان ورزشی، بصورت خودتراز اجرا میشود و در صورت زیرسازی مناسب کفپوش، صرف نظر از اینکه به چه صورتی روی کف ریخته شود به خودی خود روی زمین تراز شده و سطحی صاف، زیبا و یکپارچه را ایجاد میکند.

 

بیشتر بخوانید:

نحوه نصب کفپوش رزینی

Polyurethane sport min

مراحل اجرای کفپوش پلی یورتان

مراحل کلی اجرای کفپوش ورزشی پلی یورتان شامل: زیر سازی و آماده سازی زیرآیند، اجرای پرایمر، لایه میانی و اجرای روکش پلی یورتان است که در زیر بیشتر توضیح داده شده.

زیرسازی شامل: تمیز کردن هرگونه آلودگی، صاف و یکدست کردن کف، پر کردن درز و ترک‌ها و اندازه گیری میزان رطوبت کف.
گاهی لازم است بعد از کف‌سابی، یک لایه ملات لاستیکی، که در واقع مخلوطی از گرانول‌های لاستیکی با رزین مخلوط است، روی سطح پخش شود. این کار موجب میشود ضخامت و انعطاف کفپوش بسیار بیشتر شود و در عین حال هزینه اجرا کفپوش ورزشی نیز بالاتر می‌رود.

بعد از زیرسازی، نوبت به اجرای پرایمر است. پرایمر برای اتصال مناسب روکش پلی یورتان به کف باید بدون هیچ نوع حلالی و به‌طور یکنواخت بر روی کف اعمال شود.

بعد از اجرای پرایمر، لایه میانی باید با لیسه صاف یا شانه‌ای بر سطح اجرا شود. انتخاب نوع لیسه به میزان مصرف متریال وابسته است.
بعد از اجرای لایه میانی باید صبر کرد تا کاملاً لایه خشک شود. بعد از خشک شدن کامل کفپوش، مشکلات احتمالی کف (وجود موج سطحی، حفره یا ترک) بررسی می‌شود تا در صورت لزوم لایه میانی دوباره بر سطح اجرا شود.

لایه نهایی یا روکش پلی یورتان، بسته به نوع آن با استفاده از لیسه شانه‌ای و غلطک هواگیر (کفپوش خودتراز) یا با استفاده از غلطک پشمی (پوشش کف) بر سطح آماده سازی شده اجرا خواهد شد. استفاده از غلطک، سطح زبرتری برای شما فراهم می‌کند که اصطلاحاً به آن پوست پرتقالی گفته می‌شود.

  ‌

تولید کننده کفپوش پلی یورتان ورزشی

محصولات پلی یورتان ورزشی بساپلیمر ماتریس دو جزئی پلی یورتان خودتراز با انعطاف پذیری بالا و بسیار روان است و انتخاب مناسب برای کاربری‌هایی با سایش بالا است. این محصول به‌عنوان بایندر با قدرت چسبندگی بالای ذرات و یا  پوشش نهایی برای استفاده در مکان‌هایی که سایش در آنها مهم است (همچون سالن‌های ورزشی) مناسب است.

بساپلیمر، تولید کننده محصولات تخصصی رزینی (کفپوش پلی یورتان، کفپوش اپوکسی و کفپوش متیل متاکریلات) شامل (پرایمر، میانی، روکش خودتراز، پوشش کف، الک محافظ، ماتریس) است.

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

تماس با کارشناس