logo

قیمت کفپوش اپوکسی چقدر است؟

قیمت کفپوش اپوکسی

کفپوش نمای داخلی کف ساختمان را شکل می‌دهد و باید در برابر ترافیک‌های رفت و آمد مورد انتظار در آن ساختمان استحکام کافی داشته باشد. یکی از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب کفپوش مناسب، قیمت کفپوش اپوکسی و بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای آن است. اما هزینه خرید کفپوش تحت تاثیر چه عواملی تعیین می‌شود؟

قیمت خرید کفپوش اپوکسی و عوام مؤثر بر آن در این مقاله گردآوری شده است.

 

در نظر داشته باشید باتوجه به نوسان قیمت دلار و تغییر هزینه مواد اولیه، اعلام دقیق قیمت هر متر کفپوش اپوکسی دشوار خواهد بود. در خصوص قیمت کفپوش‌های اپوکسی توجه به عوامل ذکر شده در این مقاله مهم است.

برای استعلام قیمت به‌روز و خرید انواع کفپوش اپوکسی و ارتباط با کارشناسان فنی شرکت بساپلیمر با شماره 02144960014 تماس بگیرید.

قیمت کفپوش اپوکسی

همانطور که می‌توان حدس زد قیمت کفپوش براساس نوع کفپوش (کفپوش پی وی سی، کفپوش رزینی مانند کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی یورتان، کفپوش رولی و تایل لینئولئوم، سنگ، سرامیک، کفپوش تارکت و …)، متراژ و مساحت کفسازی، هزینه های حمل تا محل نصب کفپوش، هزینه‌های نصب شامل ابزار آلات، نیروی کار و … تعیین می‌شود.

در میان انواع کفپوش‌های نام برده شده در این مقاله به بررسی قیمت کفپوش رزینی مانند قیمت کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی‌یورتان و کفپوش MMA و عوامل موثر بر تعیین قیمت آن پرداخته می‌شود.

 

در ادامه هر مورد به تفکیک مورد بررسی قرار میگیرد:

1- پایه رزین مصرفی کفپوش

رزین‌های مصرفی در کفپوش‌های رزینی عمدتاً عبارتند از رزین پلی یورتان، رزین اپوکسی، پلی اوره و پلی متیل متاکریلات (PMMA). تفاوت اصلی این دسته در خواص نهایی کفپوش و سرعت پخت کفپوش و در نتیجه نصب کفپوش می‌باشد.

کفپوش‌های اپوکسی در این میان به دلیل خواص مکانیکی بسیار خوب، چسبندگی عالی به انواع سطوح و قیمت پایین تر مصرف بالاتری را به خود اختصاص داده است.

چنانچه به انعطاف پذیری بالاتر یا مقاومت در برابر تابش اشعه فرابنفش نیاز باشد، استفاده از کفپوش پلی یورتان پیشنهاد می‌شود. در مواردی نیز که سرعت پخت بسیار بالا نیاز باشد از کفپوش پلی اوره و کفپوش MMA استفاده می‌شود.

هر پایه رزین ویژگی‌های تخصصی منحصر به فرد خود را دارد. اگرچه تنوع محصولات در هر دسته بسیار بالاست اما به طور کلی می‌توان قیمت کفپوش‌های اپوکسی را براساس نوع رزینی مصرفی به ترتیب افزایش قیمت به شرح ذیل اعلام نمود:

کفپوش اپوکسی ← کفپوش پلی یورتان ← کفپوش آکریلات

2- طراحی نهایی کفپوش

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت کفپوش اپوکسی ، طراحی آن است. شناخته شده ترین طراحی در کفپوش‌های رزینی کفپوش سه بعدی و استفاده از اپوکسی شفاف و بی رنگ به عنوان لایه ی محافظ است.
علاوه بر کفپوش سه بعدی طرح‌هایی همچون دکو دیزاین (طراحی بر سطح کفپوش براساس طراحی داخلی و الگوهای طراحی سقف و دیوار) و کالر فلیک (استفاده از پرک‌های رنگی به صورت متراکم یا پراکنده بر سطح کفپوش و استفاده از رزین اپوکسی شفاف جهت محافظت از سطح)، طرح سنگ و فرش سنگ از دیگر طراحی‌های امکان پذیر در صورت انتخاب کفپوش رزینی است.

در همه ی انواع طراحی‌های کفپوش رزینی برپایه رزین اپوکسی، عموماً از رزین اپوکسی شفاف جهت محافظت از طراحی نهایی کفپوش استفاده می‌شود.
میزان پیچیدگی طراحی، میزان متریال مورد نیاز برای ایجاد طراحی درخواستی بر قیمت کفپوش موثر هستند. طرح‌های کالرفلیک و دکودیزاین در این بخش کمترین هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

Decorative EpoxyFlooring min
کفپوش اپوکسی طرح سنگ

 3- ضخامت کفپوش رزینی

مسئله ی مهم دیگر در تعیین قیمت کفپوش رزینی (قیمت کفپوش اپوکسی)، ضخامت کفپوش است. ضخامت کفپوش اپوکسی و سایر انواع کفپوش رزینی براساس کاربری نهایی کفپوش، شرایط کفسازی بتن و به طور کلی ریزآیند کفپوش و طراحی نهایی آن تعیین می‌شود.

کفپوش رزینی بر اساس ضخامت کفپوش به دسته‌های مختلفی از پوشش کف با ضخامت چند صدمیکرونی تا کفپوش‌های با کاربری سنگین چند میلیمتری دسته بندی می‌شود. مسلماً افزایش ضخامت کفپوش افزایش مواد مصرفی و افزایش قیمت کفپوش را در بر خواهد داشت. بنابراین مهم است در زمان انتخاب کفپوش رزینی ارزیابی مناسبی از شرایط کفسازی صورت گرفته و ضخامت کفپوش براساس نیازمندی محل کاربری و نه بیشتر از نیاز تعیین شود.

 4-جنس فعلی سطح و نوع زیر سازی

کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان، قبل از اجرا نیاز به زیرسازی دارند. زیر سازی کفپوش‌ها به جنس و کیفیت سطح زیرین بستگی دارد.
آسیب فیزیکی، وجود حفره، آلودگی، رطوبت و… روی سطوح بتنی تأثیر دارند. ممکن است برخی از سطوح پیش از اجرا نیاز به ترمیم و بازسازی داشته باشند. به منظور ترمیم نقاط سست، ترک‌ها و درزها از متریال مختلف رزینی شامل گروت اپوکسی، ماستیک یا بتونه اپوکسی استفاده می‌شود. ترمیم این مناطق به منظور دست یابی به کفپوشی استاندارد و دارای استحکام کافی ضروری است. بنابراین جنس فعلی سطح، در قیمت اپوکسی کف تاثیر گذار است.

amadesazi sath

برای اطلاع از روش زیرسازی کفپوش اپوکسی کلیک کنید.

5- متراژ اجرای کفپوش اپوکسی

هر چقدر متراژ سطح کار بیشتر باشد،هزینه اجرای کفپوش اپوکسی در هر متر‌مربع کاهش می‌یابد. عواملی مثل انتقال تجهیزات، ایاب و ذهاب کارکنان مجری و مهندسین ناظر، زمان‌بری متناسب با زمان مورد نیاز برای خشک شدن لایه‌های مختلف و… هزینه‌های ثابتی دارند و با افزایش متراژ به عدد بزرگتری تقسیم و در نتیجه قیمت کفپوش اپوکسی در هر متر‌مربع کاهش می‌یابد.

ضمن آنکه تعداد نفرات لازم برای نصب کفپوش نیز تا میزان متراژ مشخصی ثابت است و درصورتی که متراژ کمتر باشد همچنان به همان تعداد نفرات برای نصب کفپوش نیاز خواهد بود. به همین دلیل برای صرفه‌جویی در هزینه‌های نصب کفپوش پیشنهاد می‌شود از تقسیم مراحل نصب کفپوش خودداری شود و همه‌ی فضای مورد نظر در یک مرحله کفپوش شود.

6- کیفیت مواد مصرفی کفپوش

یکی از مهمترین عوامل تأثیر‌گذار در قیمت اپوکسی کف، کیفیت مواد اولیه‌ی مصرفی است.

افزودن مواد حجم دهنده جهت کاهش قیمت مواد اپوکسی باعث افت کیفیت خواهد شد. در این مورد تنها راه جهت کسب اطمینان، انتخاب تأمین کننده و پیمانکار متعهد و اخلاق مدار است. پیشنهاد می‌شود در زمان خرید متریال میزان مصرف هرکد محصول در هر مترمربع را از تأمین کننده به صورت شفاف بپرسید و از دریافت پیش فاکتورهایی که براساس متراژ و بدون ذکر میزان متریال مصرفی هستند خودداری کنید.

محصولات بساپلیمر با تکیه بر دانش روز دنیا و بهره‌گیری از تجارب شرکت‌های مطرح اروپایی طراحی و تولید می‌شوند. با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 بساپلیمر تلاش نموده تا سطح بالایی از کیفیت را در محصولات و خدمات خود به مشتریان ارائه نماید.

قیمت هر متر کفپوش اپوکسی

یکی از سؤالاتی که معمولاً مخاطبین از ما می‌پرسند، این است که آیا کفپوش اپوکسی ارزان‌تر از کاشی، سرامیک یا سایر کفپوش‌های موجود در بازار است؟ و اینکه قیمت هر متر کفپوش اپوکسی چقدر است؟

پاسخ به این سؤال بستگی دارد به کیفیت و پرداخت محصولاتی که درحال مقایسه آن‌ها هستید دارد.

در این خصوص توجه به یک نکته قابل توجه است: کفپوش اپوکسی از بتن زیرایند در برابر رطوبت، لکه چربی یا ترک محافظت می‌کند و در درازمدت تا حد زیادی هزینه‌های تمیز کردن، نگهداری و ترمیم را کاهش می‌دهد و نسبت به مدت زمان و سطح حفاظتی که ارائه می‌دهد قیمت به صرفه‌ای خواهد داشت.

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دو =

تماس با کارشناس