logo

تجهیزات کفپوش اپوکسی| ابزار اجرا

تجهیزات کفپوش اپوکسی

تجهیزات کفپوش اپوکسی: در فرآیند اجرا و نصب انواع کفپوش رزینی (کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی‌یورتان و کفپوش MMA) مجریان علاوه بر داشتن مهارت، دانش و تجربه کافی باید از متریال کفپوش رزینی مرغوب و استاندارد و همچنین ابزار و تجهیزات مناسب و باکیفیت استفاده نمایند.

در ادامه ابزار نصب کفپوش اپوکسی رزینی در دو دسته برقی و دستی معرفی می‌شوند.

 

تجهیزات کفپوش اپوکسی (ابزار برقی)

تجهیزات کف سابی:

آماده سازی کف با ابزار کفپوش اپوکسی قبل از اجرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کفسابی، ساب زدن و آماده سازی کف به صورت سنگ زنی، سنباده زدن یا ترکیبی از هر دو انجام خواهد شد. اگر می‌خواهید این کار به درستی انجام شود، باید از تجهیزات کفپوش اپوکسی شامل: ماشین سنگ زنی و سنباده‌ی مناسب با طیف گسترده ای از الماسه‌ها و دیسک‌ها استفاده کنید.
tools for epoxy flooring

جاروبرقی صنعتی:

معمولاً در متراژهای بالا که انجام فرآیند آماده سازی سطح (ساب زدن کف) با تولید گرد و خاک زیادی همراه است، برای تمیز کردن هرچه سریع‌تر گرد و خاک، از جاروبرقی‌های صنعتی استفاده می‌شود. همچنین با اتصال جاروبرقی‌های صنعتی به دستگاه‌های کف ساب از پخش گرد و خاک در محیط در زمان کفسابی می‌توان جلوگیری نمود و ایمنی کارکنان نصب کفپوش رزینی را افزایش داد.

tools for epoxy flooring1

میکسر الکتریکی:

کفپوش‌های رزینی از حداقل دو جزء تشکیل می‌شوند: 1) رزین 2) هاردنر و نام گذاری کفپوش رزینی با توجه به نوع رزین پایه کفپوش صورت می‌گیرد.

برای مثال، اگر رزین پایه کفپوش رزینی، اپوکسی باشد، به آن کفپوش اپوکسی گفته می‌شود. برای اختلاط صحیح و اصولی جزء A (رزین) و جزء B (هاردنر) بهتر است از میکسرهای (همزن) برقی استفاده شود. میکسر برقی دو جزء را با یکدیگر به آرامی‌مخلوط می‌کند و با ایجاد مخلوطی کاملا هموژن  و یکدست از مشکلات ناشی از اختلاط اشتباه که منجر به مشکلات متعدد در پخت و همچنین سطح کفپوش می‌شود، می‌کاهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اشتباهات رایج اختلاط کلیک کنید.

در صورتی که حجم متریال کفپوش رزینی کم باشد، می‌توان از همزن‌های دستی هم برای اختلاط رزین و هاردنر استفاده کرد.

 

tools for epoxy flooring2

دمنده:

معمولاً دمنده‌های برقی (blower) جزء تجهیزات کفپوش اپوکسی است که برای کاربری‌های تزئیناتی و اجرای کفپوش اپوکسی متالیک ابر و باد استفاده می‌شود. با استفاده از یک دمنده و فشار هوای ملایم می‌توان طرح‌های خاص ابر و باد و یا طرح خالدار را بر روی کف اجرا نمود.

دمنده باد گرم:

در پروژه‌های ترمیم موضعی کفپوش رزینی، اگر بخواهیم یک بخش کوچک از کفپوش اجرا شده سریع تر پخت شود، می‌توانیم از دمنده‌های هوای گرم استفاده کنیم. همچنین در صورتی که بعضی از قسمت‌های کفپوش پس از اجرا نرم باقی مانده باشد، با استفاده از باد گرم می‌توان به پخت بهتر و سخت شدن آن قسمت‌ها کمک کرد. پیش از این در مقاله‌ی نصب و اجرای کفپوش اپوکسی در هوای سرد، در خصوص رابطه‌ی افزایش دما و سرعت پخت کفپوش صحبت شده است.

tools for epoxy flooring3

ابزار دستی اجرای کفپوش اپوکسی

ماله و لیسه:

تجهیزات کفپوش اپوکسی ماله و لیسه (در اندازه‌ها و ابعاد متفاوت) برای اجرای لایه میانی کفپوش رزینی و ماستیک کاری استفاده می‌گردد.

 

لیسه شانه‌ای (دندانه دار):

برای اجرای لایه‌ی‌های خودتراز (مانند BASADUR E 303) کفپوش‌های رزینی می‌توان از ابزار کفپوش شامل: لیسه‌های دندانه دار یا شانه ای استفاده کرد.

این وسیله به بهتر و یکنواخت تر پخش شدن لایه‌ی خودتراز (معمولاً با ضخامت 1 میلیمتر) کمک می‌کند. در متراژهای بالا می‌توان برای سهولت اجرا، از تی‌های دندانه دار نیز استفاده کرد. توجه داشته باشد که هنگام استفاده از ماله شانه ای (با زاویه 45 درجه) معمولاً از مقدار متریال بیشتری استفاده می‌شود. توجه شود که براساس ضخامت مورد نیاز روکش اپوکسی مورد نظر، عمق شانه‌های لیسه یا تی دندانه دار تعیین می‌شود.

tools for epoxy flooring4

غلتک حباب گیری (غلتک جوجه تیغی):

در زمان اجرای روکش اپوکسی خودتراز پس از پخش نمودن متریال نصب اپوکسی بر سطح با استفاده از لیسه یا تی‌های شانه ای، به منظور یکدست نمودن توزیع متریال در سطح و همچنین کمک به خروج حباب‌های هوا سطح کفپوش با استفاده از غلتک جوجه تیغی حبابگیری می‌شود. انجام مرحله حباب گیری یکی از مهم ترین مراحل اجرای کفپوش رزینی است که مستقیما بر روی زیبایی و یکنواختی سطح نهایی تاثیر می‌گذارد.

tools for epoxy flooring5

غلتک پشمی:

از غلتک پشمی‌برای اجرای پرایمر و بعضی از لاک‌های شفاف در مرحله آخر به عنوان تاپ کوت (مانند BASADUR E 401) استفاده می‌شود. همچنین در صورتی که بخواهیم سطح نهایی کفپوش رزینی بافت دار یا اصطلاحاً پوست پرتقالی باشد، لایه نهایی کفپوش را با غلتک پشمی اجرا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

پوشش اپوکسی کف

اهمیت غلتک دست دوم در نصب کفپوش

 

tools for epoxy flooring6

کفش اپوکسی (میخی):

به منظور بر جای نماندن رد کفش بر روی کف حین نصب کفپوش اپوکسی، دسترسی بهتر مجری به همه‌ی جای کفپوش و سهولت در راه رفتن بر روی لایه خیس و نسبتاً چسبناک کفپوش رزینی، از کفش‌های میخی استفاده می‌شود. خاصیت خودترازی متریال کفپوش‌های رزینی باعث می‌شود تا رد میخ‌های کفش به راحتی و سریعاً محو شود و اثری بر روی کفپوش باقی نگذارد.

tools for epoxy flooring7

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =

تماس با کارشناس