logo

مشکلات پیمانکار نصب کفپوش اپوکسی

چگونه از خود به عنوان پیمانکار نصب کفپوش اپوکسی محافظت کنید؟

چگونه از خود به عنوان پیمانکار نصب کفپوش اپوکسی محافظت کنید؟

پیمانکاران و مجریان  نصب کفپوش اپوکسی قهرمانان ناشناخته صنعت پوشش کف هستند! بدون این قهرمانان، تولیدکننده‌ها و توزیع کننده‌های صنعت پوشش و کفپوش رزینی، که غرق در تنوع بخشی به محصولات و درگیری‌های تولید و توزیع محصولات هستند، کاری از پیش نخواهند برد. به همین دلیل است که مجریان و پیمانکاران نصب کفپوش یکی از ستون‌های اصلی موفقیت صنعت رنگ و رزین را تشکلی می‌دهند. در دنیای صنعتی و تجاری پوشش‌های محافظ کف، آنها نیروهای ویژه ای هستند که وارد می‌شوند، کار نصب کفپوش را انجام می‌دهند و پیروزمندانه بیرون می‌آیند.

در دنیای کفپوش‌های اداری و تزئیاتی، آنها صنعتگران ماهری هستند که فضای زندگی را زیبا و زیباتر می‌کنند.

با این وجود چرا در پایان پروژه‌های نصبی که با چالش یا مشکلاتی رو به رو می‌شوند این مجریان کفپوش هستند که اول از همه مورد سرزنش قرار میگیرند و چطور می‌توان این روال را تغییر داد؟

برای پاسخ دادن به این سئوال شاید بد نباشد ابتدا موارد شکایت دریافتی و مشکلات نصب کفپوش و به طور کلی کفپوش‌های رزینی را بررسی کنیم.

مشکلات پیمانکار نصب کفپوش اپوکسی

مشکلات کفپوش همچون ترک خوردن کفپوش اپوکسی، تاول زدن کفپوش، جدایش کفپوش از بتن، پخت نشدن کفپوش و نرم ماندن سطح آن، نواقص سطحی مثل حباب زدن از رایج‌ترین مشکلات در زمان کار با کفپوش هستند.

اما در بروز این مشکلات چه عواملی دخیل هستند و چطور می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد؟ نقش پیمانکار نصب کفپوش اپوکسی در این میان چیست؟

شاید پاسخ اولیه به این پرسش‌ها اطمینان از استفاده از متریال کفپوش با کیفیت مناسب و رعایت اصول نصب کفپوش باشد. اما وقتی صحبت از کفپوش رزینی و کفپوش می‌شود مسئله به این سادگی نخواهد بود. این مواد شیمیایی دو یا سه جزئی پیچیدگی‌هایی دارند که در صورت نداشتن تسلط فنی به آن‌ها و تجربه و مهارت کافی در نصب نمیتوان در شرایط خاص از بروز مشکلات فوق جلوگیری نمود.

از سوی دیگر این محصولات به اندازه‌ی محصولات سنتی مانند سنگ، سرامیک و موزائیک شناخته شده نیستند و گاهاً انتظارات کارفرما از محصول نهایی با واقعیت فاصله دارد.

در این مواقع پس از پایان نصب کفپوش که متریال بر سطح اعمال شده و وارد واکنش شده اند برطرف نمودن مشکلات یا اعمال تغییرات برای جلب رضایت کارفرما بسیار پر هزینه خواهد بود.

بر روی کاغذ، نقش و مسئولیت پیمانکار و مجری نصب کفپوش بسیار ساده و مشخص است: از متریال کفپوش با کیفیت استفاده کند و متریال را در زمان بندی و قیمت مورد توافق با کارفرما نصب کند!

اما اگر در حین پروژه نصب کفپوش مشکلات پیش بینی نشده اتفاق افتد چه کار کنیم؟ پیمانکار و مجری نصب کفپوش معمولاً کسی است که در این مواقع مورد سرزنش قرار می‌گیرد، حتی اگر مشکلات پیش آمده خارج از کنترل مستقیم پیمانکار باشد.

مشکلات مجری کفپوش

با تمام این تفاصیل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و سرزنش‌های بعدی آن‌ها بهتر است پیش از شروع پروژه به نکات زیر دقت شود:

1. از متریال با کیفیت و شناسنامه دار استفاده کنید

به قول معروف هرچقدر پول بدی همان قدر هم آش میخوری! اگر به دنبال انجام کار اصولی هستید، حتما از متریال با کیفیت استفاده کنید و اصول فنی و توضیحات برگه اطلاعات فنی محصولات را با دقت رعایت کنید.

وقتی در پروژه ای قیمت محصول و خدمات شما نسبت به رقبا اختلاف محسوسی دارد، حتما دلیل آن تفاوت در روش کاری یا متریال مورد استفاده است. بعنوان مجری نصب کفپوش اپوکسی توجه کنید همه جزئیات را شفاف و پیش از آغاز عملیات نصب کفپوش با کارفرما در میان بگذارید تا از مشکلات و سوءتفاهم‌های احتمالی پیشگیری کنید.

2. دستورالعمل نصب کفپوش

گاهی به این نکته توجه نمی‌شود که پیمانکار و مجری نصب کفپوش رزینی به نوعی تولیدکننده کفپوش در محل پروژه هم بوده و مسئولیت کیفیت نهایی محصول در نهایت به عهده آن است. به عنوان تأمین کننده نهایی محصول این از وظایف مجری کفپوش است که از تطابق ویژگی‌های متریال تأمین شده با مشخصات کاربری نهایی کفپوش اطمینان حاصل کند.

به این منظور پیمانکار نصب کفپوش اپوکسی باید همانند هر تولیدکننده‌ی دیگری روشهایی برای ارزیابی این مسئله و اطمینان از حفظ کیفیت متریال در حین نصب کفپوش تهیه کرده و آن‌ها را با دقت و درستی رعایت کند. موثرترین راه، تهیه دفترچه راهنما، هرچند ساده و ابتدایی، و مستندسازی مراحل مختلف پیشرفت پروژه نصب کفپوش رزینی است. طبعاً این راهنما به تدریج کامل تر و حرفه ای تر خواهد شد.

3. مشاوره و پشتیبانی بگیرید

متخصصان و مشاوران صنعتی (خصوصاً در صنعت رنگ و رزین) و همچنین سایر مجری‌های نصب کفپوش افراد بسیار مناسبی برای شبکه سازی و دریافت مشاوره و پشتیبانی فنی هستند. متخصصان و مشاوران فنی را می‌توانید به راحتی از طریق تولید کننده‌های تأمین متریال پیدا کنید و عموماً به عنوان بخشی از خدمات به مشتریان خود مشاوره‌های فنی بدون دریافت هزینه‌های اضافی ارائه می‌دهند. انجمن‌های صنفی و سازمان‌های حرفه ای دو منبع عالی دیگر هستند که می‌توانند از مشاوره تخصصی برای اطلاعات و بازخورد استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان نصب کفپوش،خرید کفپوش اپوکسی، مشکلات و… با بساپلیمر در تماس باشید.

4. آموزش مدام و پیوسته

هر مجری نصب کفپوش حرفه ای آموزش مدام تیم اجرایی خود را در اولویت قرار میدهد تا از رعایت کیفیت نصب کفپوش خود اطمینان یابد. آموزش‌ها هم در زمینه نحوه‌ی کار با متریال و محصولات جدید ارائه شده به بازار و هم در مورد مسائل فنی و ایمنی مرتبط با نصب کفپوش‌های رزینی و حتی نحوه‌ی تعامل با نمایندگان کارفرما و روشهای مستندسازی پروژه‌های نصب کفپوش می‌باشد. این آموزش‌های در واقع سرمایه گذاری پیمانکار برای پیشگیری از بروز مشکلات فنی و قراردادی پروژه‌ها در آینده است. ضمن اینکه به ایجاد تصویر حرفه ای از پیمانکار و تیم اجرایی در افزایش اعتبار آن‌ها در نزد مشتریان خود کمک خواهد کرد.

به عنوان جمع بندی می‌توان گفت استفاده از متریال با کیفیت، شفاف سازی روال کاری و محصول نهایی برای کارفرما، استفاده از مشاوره‌های فنی، آموزش مداوم تیم اجرا و مستندسازی و تهیه صورتجلسه از مراحل مختلف نه تنها بروز مشکلات در زمان نصب کفپوش را به حداقل می‌رساند بلکه این تضمین را به شما می‌دهد تا در صورت بروز مشکلات پیش بینی نشده که خارج از کنترل شما بوده است مدارک کافی برای دفاع و پیشگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین خسارت را خواهید داشت.

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =

تماس با کارشناس