logo

انواع کفپوش| معرفی انواع کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش

بهترین نوع کفپوش برای کاربری‌های مختلف (خانه، صنعتی، اداری، بیمارستانی و…) چیست؟ چند نوع کفپوش داریم؟ چه نوع کفپوشی برای چه کاربری مناسب است؟ برای پوشاندن کف فضا‌های مرطوب از چه کفپوشی استفاده کنیم؟ لوکس‌ترین کفپوش، چه‌نوع کفپوشی است؟ برای انتخاب کفپوش، به چه ویژگی‌هایی باید دقت کنیم؟

این مقاله برای پاسخ به این سوالات و معرفی انواع کفپوش اپوکسی ارائه شده است.

 ‌

انواع کفپوش اپوکسی

⇐ کفپوش اپوکسی، یکی از انواع کفپوش‌های رزینی با پوشش دو یا سه جزئی هستند. اپوکسی بصورت مایع روی سطح اعمال شده و در اثر وقوع یک واکنش شیمیایی، سطح پلیمری سختی ایجاد می‌کند.

انواع کفپوش اپوکسی با کاربرد‌های مختلف (تجاری، صنعتی، دکوراتیو و…) مزایای بسیاری نسبت به سایر کفپوش‌ها دارد.

اغلب وقتی اسم کفپوش‌اپوکسی شنیده می‌شود، ذهن افراد به‌سمت کف پارکینگ، انبار یا فروشگاه‌ها می‌رود. در صورتیکه در کنار مزایای استحکام فیزیکی و مکانیکی و همچنین خواص خوب بهداشتی کفپوش‌های اپوکسی به دلیل تنوع طراحی و رنگ‌بندی و امکان ایجاد طراحی‌های خاص، انتخابی مناسب برای فضاهای اداری، شو روم‌ها و کاربری‌های دکوراتیو است.

 ‌

ویژگی‌های کفپوش‌ اپوکسی:

1. ضخامت کم، سبک و استحکام فشاری بالا؛ 2.مقاومت شیمیایی و حرارتی؛ 3.عایق الکتریسیته و ایمنی بالا؛ 4.عدم نیاز به استفاده از چسب در زمان نصب کفپوش؛
5.بدون ابعاد و در نتیجه دور ریز و ضایعات در زمان نصب؛(انواع کفپوش اپوکسی) 6.بدون درز و دارای سطحی کاملاً یکپارچه؛ 7.حذف زوایای نود درجه در محل اتصال کف به دیوار؛ 8.آب بند و محافظ سطوح (فلزی، سیمانی، تجهیزات پتروشیمی، خطوط لوله و…)
9.پایداری خوب در برابر تغییرات دمایی؛ 10.نفوذ ناپذیر در برابر مواد شیمیایی و مایعات؛ 11.بهداشتی، قابل شستشو و ضد میکروب؛ 12.مقاومت درمقابل حلال‌ها و مواد شوینده شیمیایی
13.ضد لغزش وایمنی بال 14.تنوع طرح و رنگبندی 15.وزن سبک و مناسب پروژه های بازسازی 16.عدم تولید گرد و غبار

  ‌

در ادامه انواع این کفپوش معرفی شده است:

 

کفپوش اپوکسی دکوراتیو


تنوع طرح و رنگ بندی کفپوش اپوکسی در کنار امکان ایجاد طراحی‌های خاص و منحصر به فرد استفاده از این محصولات را به عنوان کفپوش دکوراتیو در کاربری‌های مرتبط بسیار محبوب ساخته‌است. طراحی‌های داخلی مینیمال و مدرن، امکان هماهنگی و یکپارچکی رنگ کف و دیوار و ایجاد فضایی بزرگ‌تر از جمله‌ی این مزایا هستند.

 

کاربرد ⇐ کفپوش اپوکسی دکوراتیو چیست؟

· شو روم‌ها و نمایشگاه‌ها
· فروشگاه‌ها
· اداراه و فضاهای کار اشتراکی
· منازل مسکونی
· مهدکودک
· دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی
· باشگاه‌ها و مراکز فرهنگی
· سرویس بهداشتی و… .

انواع کفپوش دکوراتیو

کفپوش سه‌بعدی دکوراتیو، یک نوع پوستر است که پس از زیرسازی مناسب بر سطح چسبانده شده و سپس با لاک شفاف اپوکسی پوشش داده می‌شود. این نوع کفپوش برای متراژ کم کاربرد دارد و خاصیت ضد خش و ضد رطوبت بالایی ندارد. همچنین استفاده از این محصول در کاربری‌هایی که در معرض ریزش مستقیم آب داغ (مانند حمام) است توصیه نمی‌شود.انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش استیکردار در واقع کفپوشی است که بر سطح کفپوش تک رنگ و ساده اپوکسی، استیکرهایی با طرح‌های مورد نظر به صورت موضعی چسبانده شده است. گاهی به منظور محافظت از این استیکرها سطح نهایی با استفاده از لاک شفاف پوشش داده می‌شود.

کفپوش متالیک ابروبادی:  یکی دیگر از انواع کفپوش دکوراتیو، کفپوش ابر و باد است که از ترکیب و پخش دو یا چند رنگ متالیک به صورت هم‌زمان ایجاد می‌شود. طرح نهایی این کفپوش‌ها به ترتیب ریختن رنگ‌ها و روش پخش آن‌ها بر سطح وابسته بوده و شاید هیچگاه دو سطح شبیه هم ایجاد نشود. دوام بالا و طول عمر طولانی از ویژگی‌های مثبت آن است. در این طرح نیز پیشنهاد می‌شود برای محافظت از سطح کفپوش در برابر خراش‌های سطحی و افزایش طول عمر آن از لاک محافظ در لایه نهایی استفاده شود.

کفپوش طرح کوارتز جزء کفپوش دکوراتیو رنگی است که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این طرح ذرات معدنی رنگی بر سطح نهایی کفپوش پخش شده و در نهایت روکشی شفاف برای تثبیت این ذرات اعمال خواهد شد. سطح نهایی ضدلغزش بوده و برای استفاده در مکان‌هایی که در معرض شستشوی مداوم یا ریزش روغن و چربی هستند انتخابی بسیار مناسب است.

کفپوش طرح کالرفلیک محصولی است که در آن پس از اعمال رنگ زمینه از فلیک‌های رنگی (2 تا 3 رنگ مختلف) بر سطح پراکنده شده و در نهایت با لاک شفاف پوشش داده می‌شود. فلیک‌های رنگی می‌توانند در تراکم‌های کم یا زیاد (تا حدی که رنگ زمینه نیز پوشش داده شود) مورد استفاده قرار گیرند.

انواع کفپوش اپوکسی کفپوش تزئیناتی کفپوش دکوراتیو اپوکسی

نمونه‌هایی از ⇐ پروژه‌های اجرا شده با متریال کفپوش اپوکسی دکوراتیو بساپلیمر

 


کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک


یکی از انواع کفپوش اپوکسی ⇐ کفپوش آنتی استاتیک (آنتی الکترو استاتیک)،  است که الکتریسیته ساکن روی آن جمع نمی‌شود و الکتریسیته ساکن را از سطح روکش به چاه ارت هدایت می‌کند و از بروز تخلیه ناگهانی بار الکتریکی ساکن و جرقه زدن جلوگیری می‌کند. با توجه به این خصوصیت امکان بکارگیری محصول در پوشش کلیه سطوحی که هدایت و تخلیه الکتریسیته ساکن در آن‌ها مهم است، وجود دارد.

 

کاربرد کفپوش آنتی‌استاتیک

· اتاق کنترل · اتاق سرور
· اتاق عمل یا اتاق جراحی
· انبار مواد منفجره
· انبار مواد شیمیایی
· اتاق تمیز و… .

ویژگی‌های کفپوش‌های آنتی استاتیک:

· محافظت از الکتریسیته
· عدم استفاده از چسب در زمان نصب کفپوش
· حفاظت از پرسنل
· محافظت بالا از بتن زیرین
· طول عمر مفید بالا
· ایمنی و سلامت
· تنوع رنگ

antistatic epoxyfloor 1

نمونه کفپوش آنتی استاتیک بساپلیمر، با متریال بساپلیمر

 


کفپوش اپوکسی صنعتی


استحکام مکانیکی بالا، آب بندی، مقاومت شیمیایی عالی، چسبندگی عالی به انواع سطوح و جلوگیری از ساطع شدن گرد و خاک از بتن از مهم‌ترین دلایل استفاده از انواع کفپوش اپوکسی در کاربری‌های صنعتی است. این نوع از کفپوش، امنیت بالایی در محیط‌های صنعتی برای کارکنان فراهم می‌سازد.

شرایط نگهداری ⇐ کفپوش صنعتی راحت‌تر و بهره‌برداری آسان‌تری دارد. همچنین زیبایی و تنوع زیاد آن، موجب افزایش استفاده از این نوع کفپوش شده است. بهترین بستر برای اجرای کفپوش اپوکسی صنعتی، بر روی سطح بتن ماله پروانه‌ای (بتنی که به روش مکانیزه اجرا شده باشد) می‌باشد، چراکه هم مصرف مواد کاهش یافته و هم‌چنین سطح نهایی از مقاومت، زیبایی و کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

کاربرد کفپوش‌صنعتی:

· صنایع غذایی و نوشیدنی
· صنایع دارویی و بهداشتی
· صنایع تولیدی
· انبارها
· امکن اداری و تجاری
· پارکینگ های طبقاتی و مسکونی

Flooringcolor 1

کفپوش اپوکسی انبار اجرا شده با متریال BASADUR

 


کفپوش اپوکسی ضد اسید


مهمترین ویژگی کفپوش ضد اسید، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و خورنده است. و همچنین با توجه به‌ اینکه اجرای این نوع کفپوش بصورت یکپارچه و بدون درز و ترک است، کاملاً بهداشتی و آب بند است.
نوع ضد اسید کفپوش اپوکسی، در مقابل حرارت و نیروهای مکانیکی مقاومت بالا دارد و مانع بوجود امدن شکاف در کار می‌شود. کیفیت این کفپوش به مرور کاهش نمی‌یابد و قابل اجرا روی سطوح بتنی، فلزی، سنگ و موزائیک است.

 بیشتر بدانید:
کفپوش ضد اسید

کاربرد کفپوش ضد اسید:

· کارخانه‌های صنایع شیمیایی؛
· پتروشیمی‌ها؛
· صنایع بسته‌بندی؛
· کارخانه‌های داروسازی؛
· صنایع نظامی؛
· کارخانه‌های صنعتی و الکترونیک؛
· صنعت نساجی؛
· سردخانه ها و کشتارگاه‌ها؛
· نیروگاه‌ها؛
· کارگاه‌ها؛
· بیمارستان‌ها؛
· آزمایشگاه‌ها

 

کفپوش ضد اسید اپوکسی بساپلیمر

 


کفپوش آنتی باکتریال


⇐ کفپوش‌ آنتی‌باکتریال از انواع کفپوش اپوکسی، با خاصیت ضد رشد قارچ، کپک، باکتری و سایر میکروارگانیسم‌ها است. این کفپوش بصورت بدون درز تولید شده و بدون برجستگی یا فرورفتگی در سطح است. قدرت چسبندگی آن روی کف (سنگی، سرامیک، بتن و…) نیز بسیار بالا است. همچنین در محل اتصال کف به دیوار با ایجاد قرنیزهای خاص زوایای نود درجه و گوشه‌ها به طور کامل حذف می‌شوند. عدم استفاده از چسب در نصب کفپوش و حذف فضای بین کفپوش و زیرسازی (مانند فضای بین کفپوش رولی و موزائیک زیر آن) مانع از نفوذ آب شستشو به زیر کفپوش می‌شود. این امر از رشد قارچ و کپک زیر کفپوش جلوگیری کرده و مانع از جدایش کفپوش در اثر حل شدن چسب مصرفی آن نیز خواهد شد.

کفپوش آنتی باکتریال، بیشترین استفاده را در محیط‌های بهداشتی و کف مراکز درمانی دارد. از آنجایی که محیط های بیمارستانی از آلوده‌ترین اماکن هستند لازم است تا متریال کف ساختمان، قابلیت نظافت ساده‌ای داشته باشد.

کاربرد کفپوش آنتی‌باکتریال

بصورت کلی اجرای کفپوش بیمارستانی به دو صورت است:

· کفپوش مخصوص اتاق عمل و ریکاوری که باید هم آنتی‌استاتیک و هم آنتی‌باکتریال باشند،
· کفپوش بیمارستانی مربوط به سایر بخش‌ها که فقط آنتی‌باکتریال بودن آن کافی است.

کفپوش‌های آنتی باکتریال در فضاهای زیر کاربرد دارد:

· مطب پزشکان و دندان‌پزشکی‌ها
· آزمایشگاه‌ها
· اتاق عمل
· داروخانه‌ها
· آشپزخانه
· راهرو‌ها و اتاق‌های بیمارستان‌ها
· اورژانس بیمارستان‌ها
· کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها
· آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو
· فیزیوتراپی و رادیولوژی و… .

hospital epoxy floor 2
نمونه کفپوش آنتی باکتریال اجرا شده با متریال بساپلیمر

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نه =

تماس با کارشناس