logo

نظافت کفپوش اپوکسی| مدیریت و نگهداری

نظافت کفپوش اپوکسی

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از انواع کفپوش‌ رزینی (کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی‌یورتان و کفپوش MMA)، نگهداری بسیار آسان و کم هزینه‌ی آن است. با رعایت برنامه‌ی نظافت منظم و استفاده از شوینده‌های مناسب، کفپوش شما سالیان طولانی قابل استفاده خواهد بود. این مقاله برای آشنایی با نحوه نظافت کفپوش اپوکسی، مدیریت و نگهداری آن ارائه شده است.

‌پیشنهاد می‌شود پس از خواندن این مقاله، “راهنمای تخصصی نظافت سیستم‌های کفپوش” را دانلود نمائید.

 ‌

نظافت کفپوش اپوکسی

یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های انتخاب کفپوش خصوصاً در کاربری‌های تزئیناتی، سهولت نظافت و نگهداری کفپوش و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری آن در طول عمر سرویس دهی کفپوش است.

انواع مختلف کفپوش رزینی از جمله شناخته‌ترین آن‌ها کفپوش اپوکسی، به دلیل ایجاد محیطی بهداشتی و عدم وجود درز و یکپارچگی سطح کفپوش شستشوی ساده‌ای داشته و نظافت آن بسیار آسان است.

کفپوش اپوکسی آب بند و غیر جاذب است و به دلیل مقاومت شیمیایی عالی امکان ضدعفونی کردن سطح کفپوش اپوکسی و استفاده از اغلب شوینده‌های موجود در بازار فراهم است.

اما باید توجه داشت نظافت آسان و شستشوی راحت کفپوش اپوکسی به معنای بی نیازی از عملیات نظافت نیست!

رعایت الگوی صحیح کار با کفپوش اپوکسی و طراحی یک برنامه‌ی نظافت و شستشوی متناسب با کاربری کفپوش اپوکسی نکته‌ی کلیدی در حفظ کیفیت و نگهداری آسان آن است.

با توجه به تنوع طرح و انواع کفپوش رزینی آشنایی با روش‌های شستشو و همچنین شوینده‌های مناسب کفپوش رزینی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

برای اطمینان از انتخاب روش نگهداری مناسب به نکات زیر توجه بفرمایید:

1- جارو کردن روزانه سطح کفپوش

نظافت سطح کفپوش از هرگونه گرد و خاک بسیار اهمیت دارد. حضور طولانی مدت گرد و خاک بر سطح کفپوش نظافت  آن را دشوار می‌سازد. به منظور جلوگیری از وقوع چنین مشکلی، سطح کفپوش را روزانه جارو کنید. چنانچه امکان نظافت روزانه وجود ندارد، بهتر است از کفپوش با طرح فلیک رنگی استفاده کنید تا در اثر خطای دید ایجاد شده گرد و خاک بر سطح کفپوش دیده نشود.

2- پاک کردن سریع مواد ریخته شده بر سطح کفپوش

اغلب کفپوش‌های رزینی دارای مقاومت شیمیایی بالایی در برابر طیف گسترده‌ای از مواد هستند. با این وجود در صورت ماندن مواد خورنده‌ای مانند سیالات خودرو (روغن، سوخت، آب باطری و…) به مدت طولانی بر سطح کفپوش امکان ایجاد لکه بر سطح وجود خواهد داشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در صورت ریزش مایعات بر سطح کفپوش در اولین فرصت ممکن سطح را با پارچه‌ای خشک یا نم‌دار تمیز کنید. در غیر اینصورت بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر کفپوش استفاده کنید.

3- شستشو/ماپ هفتگی

به صورت هفتگی کفپوش رزینی خود را با استفاده از ماپ، آب و شوینده‌های عمومی و خنثی نظافت کنید تا ظاهر خیره کننده آن حفظ شود. از شوینده‌های اسیدی در صورت تأیید تولید کننده‌ی کفپوش استفاده کنید، در غیر اینصورت امکان صدمه دیدن کفپوش وجود دارد. استفاده از شوینده‌های صابونی یا قلیایی نیز احتمال ایجاد پوششی شیری رنگ بر سطح کفپوش را بالا می‌برد که برطرف کردن آن نیز دشوار است. شوینده‌های مختلفی مخصوص نظافت کفپوش اپوکسی وجود دارد، در صورتی که در انتخاب شوینده‌ی مناسب تردید دارید با تولید کننده‌ی کفپوش تماس حاصل کنید.

مشاهده “محصولات تخصصی شست و شو و نگهداری کف” بساپلیمر

 

4- استفاده از غبارگیر یا پادری

مانند تمامی کفپوش‌های دیگر، کفپوش‌های رزینی نیز علی رغم مقاومت بالا در برابر خراش ایمنی صد درصد ندارند. اگر کفپوش اپوکسی در معرض تماس با وسایل نوک تیز مانند جک موتورسیکلت و … است، بهتر است زیر آن از مت‌های مخصوص استفاده کنید تا از ایجاد خراش احتمالی بر سطح کفپوش جلوگیری شود.

"بساپلیمر، متخصص در تولید و مشاوره کفپوش‌های رزینی"

بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه (اپوکسی, پلی یورتان, آکریلات) به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازد,
و در مسیر طراحی سیستم‌های محافظتی کف و خدمات نظارتی همراه شما است,
تا به شما برای داشتن بهترین سیستم کفپوش متناسب با نیازهای کاربری شما کمک کند.

تلفن

021-44960014
021-44964839
021-44966079

واتساپ

09353426892

پست الکترونیک

info[at]Basapolymer[dot]com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

تماس با کارشناس